כבר לא אזרח: המדריך המלא למתגייס הצעיר

המדריך המלא למתגייס הצעיר

אם נודה על האמת, יום הגיוס הוא יום די מבלבל.
מצד אחד- אתה חושש מאד להיכנס לעולם שבו החירות שלך נגזלת ממך לחלוטין לפחות לשלוש השנים הקרובות. מצד שני- אתה כ”כ סקרן, מתוח (ובד”כ גם רוצה כבר להיות חייל) שאתה כבר מת להתחיל את תקופת הצבא ולשים מאחוריך את הדמעות של אמא והצ’פחות של אבא והאחים הגדולים.

לכן, החלטנו לכתוב לכם- מתגייסים יקרים- מה אתם הולכים לעבור ביום הזה, עם כמה טיפים שלנו. זה אולי לא יהפוך את זה לקל לחלוטין, אבל זה בוודאי יסייע לכם להוריד מעט את מפלס הלחץ. אם לא שלכם- אז את של אמא. תהנו!

בירוקרטיה לאללה

ביום הגיוס תתבקשו להתייצב באחת מחמש לשכות הגיוס, ע”פ מקום מגוריכם. היום הראשון על מדים כולל בעיקר הליך ארוך מאוד של רישום, קבלת ציוד ואז עוד רישום ומילוי טפסים. אין לכם לאן למהר מפני שבסופו של היום עדיין תישארו חיילים לכמה שנים יפות וטובות. אז פשוט העבירו את היום בנחת ונסו להיות נחמדים לאלה שסביבכם – כי כולכם באותו מצב ומחזיקים באותו הסטרס.

אל תשכחו: הגיעו לנקודת האיסוף שלכם עם מסמכים שאסור לכם בשום פנים ואופן לשכוח: צו הגיוס, תעודת זהות וגם חפצים אישיים כמובן.

שרשרת החיול

התהליך שהופך אתכם מאזרחים לחיילים ומשאיר את תקופת התמימות מאחור, גם אם מעשית זה עדיין מרגיש כמו קייטנה.

בתחילת היום תתבקשו להפקיד את ציודכם האישי (כן, גם את הסמאטרפון!). מיד לאחר מכן, תתחילו את השרשרת בקבלת מספר אישי (תתחילו לשנן!), משם תעברו להסתפר אצל ספר צבאי (ועדיף שתגיעו לאחר ביקור אצל הספר האהוב עליכם), יצלמו אתכם בשביל תמונת החוגר ואחר כך גם את השיניים שלכם. לאחר מכן, תילקח טביעת האצבע שלכם ותעברו צילומי רנטגן. לאחר חיסונים, דגימת רוק למאגר מח העצם של עמותת עזר מציון ודגימת דם, תקבלו את תעודת החוגר שלכם. בשלב הזה, סיימתם את שלב הבדיקות והשפצורים. עכשיו תעברו לקצין מיון ולאפסנאות- שם תקבלו את הציוד הנדרש לשירות.

אל תשכחו: אתם נדרשים להיות בעלי חשבון בבנק כדי לקבל את המשכורת הצבאית החודשית. פשוט זכרו לפתוח חשבון לפחות יממה לפני ההגעה לבקו”ם. אם פתחתם, תביאו איתכם את הפרטים המלאים של החשבון (שם הבנק, מספר סניף, מספר חשבון).

*מתוך ערוץ היוטיוב של אתר “מתגייסים”.

ציוד אישי

רבים מהמתגייסים שמעו מגוון סיפורים על החבר/אח/דוד שהתגייס ברביעי וכבר בערב יום הגיוס קיבל רבעו”ש (יציאה הביתה מרביעי עד שבת). אבל המציאות מוכיחה פעם אחר פעם שכנראה זה לא יקרה ואולי אפילו תיאלצו לסגור את השבת הראשונה שמיד לאחר הגיוס. לכן, מומלץ בכל מקרה להביא ציוד שמספיק לשבועיים. מקסימום תחזרו איתו לבית כבר בערב עם חיוך גדול.

אל תשכחו: לציוד, באופן כללי, יש נטייה להיאבד. קל וחומר כשמדובר בציוד צבאי של טירונים. עצה שלנו – אתם לא רוצים את זה על הראש שלכם כבר בתחילת המסע הארוך שנקרא צה”ל. לכן, מיד כשאתם חותמים על הציוד, קחו טוש סימון לא מחיק ורשמו את השם שלכם במספר מיקומים על התיק ושאר הפריטים. בהנחה שהציוד אינו יד ראשונה והוא מלא שמות אחרים של מתגייסי עבר (וזה גם בסדר, העיקר שהשם שלכם רשום באותיות קידוש לבנה), הוסיפו תגיות או מדבקות (שקשה להסיר) על הציוד.

טירונות

באופן מעשי החיילים שנכנסים בשערי הבקו”ם הם טירונים לכל דבר ועניין. אמנם לפעמים מתקיים שבוע שמוגדר כ”טרום טירונות” ומטרתו להכיר את המערכת הצבאית הנוקשה ללא ענישה, אך בדרך כלל תצללו מיד לתוך תקופת החניכה הקשה.

מטרת הטירונות לחנך את החייל לעמידה בזמנים ולהיכרות עם שרשרת הפיקוד הצה”לית. במידה ואתם חיילים קרביים – מטרתה להתחיל ולהפוך אתכם לגברים אמיתיים שמסוגלים להסתכל לכאב ולמאמץ בעיניים ולהתמודד איתו. בין ריצות ותיזוזים לשכיבות שמיכה על רצפת בטון חמה, תעברו גם במהלך היום שיעורים עיוניים ומעשיים בהם תלמדו לפרק ולהרכיב נשק ואפילו תשמעו סיפורי מורשת קרב (מור”קים). המלצה שלנו – אל תתעפצו במהלכם, או לפחות אל תיתפסו בשינה מיותרת שעלולה לגרום לכם לסגור את השבת הקרובה רחוק מהבית ומהארוחה החמה של אמא.

אל תשכחו: שווה לזכור שלצד הקשיים, הטירונות היא כר פורה להומור ובדיחות ובעיקר גיבוש וצבירת חוויות להרבה מאוד זמן. הרי ברור שעוד שנה תצחקו על כל מה שיקרה שם, ושלא נדבר על עוד 10 שנים ?

עוד לפני הגיוס

מפקדי הצבא לא אוהבים – בלשון המעטה – את בהלת הקניות של המלש”בים (מועמדים לשירות ביטחון). יש בכך המון מן האמת, מפני שכמות הפריטים המיותרים שמצליחים המוכרים בחנויות למכור לכם ובעיקר להורים שלכם היא מדהימה. חוסר הידע של ההורים והרצון לפנק את הילד שאוטוטו מתגייס בהחלט תורמת לתזרים המזומנים של החנויות לתפוח. יותר מכך, תמחור הציוד גובל לא פעם בשערורייה, במיוחד בגלל שיממה בלבד לאחר מכן כבר מעניק הצבא בעצמו חלק מאותם הפריטים חינם אין כסף.

אל תשכחו: קניות מאסיביות הן בכל זאת טקס משפחתי שנכון לעכשיו קשה יהיה למגר אותו. אז אם אתם כבר נמצאים בחנות – שווה לרכוש את מה שהצבא לא מחלק בימים הראשונים או בכלל. בכל מקרה, הסירו דאגה מלבכם – תוך שבועיים-שלושה תוכלו להשלים את הקנייה, כי אז תדעו מה באמת חסר לכם.

הנה רשימה מעודכנת של כל מה שאתם צריכים לגיוסלרשימת הציוד למתגייס >

כבר יודעים מה אתם כן צריכים? בואו להציץ בכל מבצעי גיוס אוגוסט 17 שלנו!

צוות פק”ל חגור מאחל לכם גיוס קל ונעים, שירות מוצלח ומספק- ואיתכם לאורך כל הדרך.