קח תרמיל, קח מקל – וצא לחוות את ישראל

צא לחוות את ישראל

שביל ישראל – ציוד תרמילאות

שביל ישראל הוא הוכחה שלא צריך לטוס רחוק בשביל טיול תרמילאות טוב: 1000 ק”מ מדן ועד אילת של טבע משולב עם הסטוריה משולב עם תרבות, והכל תוצרת הארץ. אם כן מה הפלא, שנשיונאל ג’אוגרפיק בחרו בו כאחד משבילי ההייקינג הטובים בעולם, כשהוא מציין לטובה בנוסף את המקומות החשובים לשלושת הדתות הפזורים בו. זהו אינו מסלול פשוט: לבצע את השביל מתחילתו ועד סופו יכול לקחת במקרה הטוב כחודשיים, ובחלק מהשבילים בו קשה מאוד למצוא מים או מזון, במיוחד בדרום המדברי. הטעות הראשונה שמטיילים מבצעים היא להעמיס יותר מדי על עצמם עם ציוד מיותר, מה שמתגלה במהלך הדרך פחות כעזר ויותר כמעמסה. לכן חשוב מאוד לתכנן מראש את הצידה לדרך, ולוותר על מה שלא נחוץ. אספנו רשימת ציוד וטיפים ממטיילים שונים שביצעו את הטיול הארוך בישראל, של מה חשוב מאוד לקחת אתכם – ומה יוריד מכם כמה קילוגרמים מיותרים מהגב.

תיק

בקרב התרמילאים נהוג לומר “יש שני דברים שלא חוסכים עליהם – התיק והנעליים”. חשוב מאוד לקחת תיק שיתאים לכם לאורך זמן, מכיוון שהוא יהיה בסופו של דבר הבית שלכם: אלו שביצעו את המסלול ממליצים על תיק של 70 ליטר, אשר מסוגל לסחוב בין 15 ל-20 ק”ג של ציוד אישי. התיק אמור להיות גדול, אך לא להכביד עליכם יותר מדי ולפגוע בגב וביכולות הפיזיות שלכם. בנוסף מומלץ להצטייד בכיסוי גשם לתיק – ישראל אמנם אינה מדינה גשומה, אך גם בעונות החמות יחסית של השנה מזג האוויר יכול להפתיע.

נעליים

אם התיק הוא הבית, אז הנעליים הם כלי הרכב שלכם. הנעליים המומלצות לטיולי תרמילאות הן נעליים גבוהות מעור מלא, בעלות סולייה קשה, אטומות למים ונושמות. בנוסף רבים מסבירים כי עדיף לקנות נעליים חדשות ישר לפני הטיול, אלא ללכת איתן מספר שבועות עד שהרגל תתרגל אליהן.

אוהל שק”ש ומזרון

ניתן למצוא מספר נקודות לינה או בתים המארחים את מטיילי שביל ישראל, אך ברבים מהמקרים השינה תתבצע תחת כיפת השמיים. שק השינה צריך לחמם אתכם גם בלילות הקרים במדבר, אך אין צורך באחד בעל עמידות לטמפרטורות מתחת לאפס – חשוב שהוא יהיה קומפקטי. יחד עם השק”ש ניתן לקחת מזרן מיוחד, המבודד את האדמה הקרה ומסייע לישון עליה בנוחות. אוהל הוא גם כן פריט שימושי במזג אוויר קריר, אך כדאי שגם הוא לא יתפוס יותר מדי מקום ומשקל.

מים

במאמץ פיזי לאורך זמן חשוב להצטייד בכמות נכבדת של מים, אך כזו שלא תגרום לעומס יתר. המים משמשים בעיקר להתרעננות הגוף, אך יכולים לשמש גם לבישול ולנקיון. במצב כזה ניתן לרכוש שקיות מים מיוחדות לנשיאה בתיק, המאפשרות לשתות מהן תוך כדי הליכה.

ציוד הגייני

אחרי יום ארוך ומעייף של צעידה ממושכת, אין דבר יותר מרענן ממקלחת טובה באחת מנקודות העצירה לאורך המסלול. במקרה כזה מגבת מבד מיקרופייבר, המתייבשת במהירות, היא שימושית ביותר. את כלי ההגיינה – שמפו, סבון, משחת שיניים – כדאי לאחסן בנרתיק קומפקטי לכלי רחצה.

ציוד בישול

בזמן שביל ישראל אין מקום לכל הסירים של סבתא. לשם כך הומצאו ערכות לבישול בשטח: סכו”ם אישי, צלחות מתקפלות וכוסות וגזייה ניידת ידאגו כי יהיה לכם כל הדרוש בזמן האוכל, ויחסכו לכם גם מקום על הגב וגם זמן לאריזה. יחד עם ציוד הבישול אפשר לארוז גם סט של פק”ל קפה – לא חובה, אבל מאוד שימושי ובעיקר כיף.

ביגוד

הביגוד שתיקחו עמכם יהיה עליכם לאורך זמן, ויצטרך לעמוד בתנאים קשים – הליכה מאומצת, חום וקור. ביגוד לשביל ישראל אמור להיות מינימלי אך עמיד. לשם כך מומלץ להצטייד עם לא יותר מ2-3 חולצות מנדפות זיעה ומכנסי ניילון עם ריצ’רץ’. בנוסף יש לקחת תחתונים, רצוי תחתוני בוקסר נושמים, וגרביים מותאמות למטיילים הבנויות להתמודד עם מאמץ, ומגנות על הרגל מפציעות, זעזועים ופטריות העלולות להיגרם במהלך הטיול. על הראש יש לחבוש כובע, מומלץ רחב שוליים ומנדף זיעה. מעיל פליז או חולצה ארוכה טרמית יגינו עליכם בלילות הקרים.

ציוד נוסף

יחד עם הציוד האישי הקריטי יש פריטי ציוד נוספים אשר ישמשו אותכם בחלקים נוספים של המסע: פנס – עדיף פנס ראש עם תאורת LED, שיחזיק מעמד לזמן ממושך; אולר; ספריי נגד ריח או טלק לנעליים; משחה נגד יתושים; מצפן. עם זה מצטרף למשא ציוד אישי כמו תרופות וערכת עזרה ראשונה, ספר או קלפים וציוד אחר אותו תמצאו רלוונטי לשביל.

אחרי שארזתם את כל הציוד הדרוש, העמיסו את התיק על הגב – האם הוא שוקל מעבר לרצוי? האם תוכלו ללכת איתו למשך זמן? אם כן, אז אתם מוכנים לתור את אחד השבילים המרתקים ביותר בעולם.

מתכננים ללכת את שביל ישראל? עשרות מוצרים למטיילים עכשיו באתר “פק”ל חגור”!